På Grå avdeling har vi eit djupdykk om samane og korleis dei lever. Me har vore så heldige å få låne ein sekk frå biblioteket med puslespill som viser dyra som samane brukar i sin kvardag.
Vi har pynta oss med samekofte, skaller til å ha på beina og kjent på reinsdyrskinn. Me har også snakka om korleis samane jaktar og kva dei lever av og fått låne ein samekniv laga av ein same i Karasjok.
På slira til kniven er det bilete av ørn, reinsdyr, fisk og vatn.
Det vi lærte då var at samane livnærer seg av reinsdyrkjøtt og pels, fugl og egg og tilslutt det dei kan fange av fisk i vatn.Me har også snakka om, sydd og sett på film om stjerna og kor viktig stjerna og sola er for samane. Det kan de heime også få lære om ved å søke på "Den himmelske jakten". Barna synast at det var kjempespennande!
I rammeplanen side 54 og 55 står det:
I rammeplanen side 54 og 55 står det:
Gjennom arbeid med etikk, religion og filosofi skal barnehagen bidra til at barna:
* får forståing for at det finst mange ulike måtar å forstå ting på og leve saman på.
* utviklar interesse og respekt for kvarandre og forstår verdien av likskapar og ulikskapar i eit fellesskap.
* utviklar interesse og respekt for kvarandre og forstår verdien av likskapar og ulikskapar i eit fellesskap.
Gjennom arbeid med nærmiljø og samfunn skal barnehagen bidra til
at barna:
* blir kjende med at samane er Noregs urfolk, og får kjennskap til
samisk kultur
* får kjennskap til nasjonale minoritetar